Založ si blog

Zamyslenie

 

 

Občas sa cítim ako kocka. Biela nemá kocka v jednej špinavej hre. Kto tou kockou hádže? Boh ? Človek ? Kotúľam sa po stole a nemôžem sa zastaviť. Úder o povrch stola boky mi ničí. Cítim bolesť, strach, beznádej.
Myslím na niečo pekné, no nič ma nenapadá, ale niečo predsa len. Vidím západ slnka. Zrazu bolesť padá do neznáma. Niet jej. Slnko hreje čoraz viac. Opája ma svojou silou. Žiara, teplo, žiara, teplo, teplo, teplóóóóó a na konci mračná. Blesk preťal moju agóniu. Nie nechcem, nepôjdem! Búšia do mňa snáď tisícky výbojov. Otvoril som oči a náhle naťahuje sa po mne čiasi laba. Už ma slnko nehreje, iba tma v kostnatej mŕtvej ruke. Nemôžem dýchať, nemám kyslík. Dusí ma snáď moja vlastná odvaha ? Päsť sa roztvára a predomnou stojí obrovská morová baktéria. Spoznávam jej zhnité telo. Prečo sa somnou takto hrá? Vari si neuvedomuje, že sa pozerá aj ona smrti do očí ? Smejem sa jej, čaká ju totiž záhuba! No ona hádže ma do neznáma. Vtedy si vlastne uvedomíš, že si žil a nechceš sa jej poddať. Strach, voľnosť, úľava. Prásk, rozbil som sa. Je ma všade veľa. Moje kúsky ležia v rohu, na zemi, pod stolom a možno aj vo večnosti. Tieto kúsky žijú už svoj vlastný príbeh. Nie je to smrť, takto sa to chápať nedá. Je to nová šanca , na troskách postaviť chrám !

 

Miroslav Pomajdík

Nie je múr, ako múr. . . Alebo ako sú kapitalistické múry a ploty predsa „demokratickejšie“ a „slobodnejšie“, ako tie komunistické. . .

16.11.2019

Dnešná kapitalistická politická reprezentácia posledné dni vo veľkom oslavuje pád berlínskeho múra. Hovoria o tom, že komunisti stavali múry, ploty, ktoré rozdeľovali ľudí. Pri výročí pádu berlínskeho múru hovoria o tom, ako už nikdy nemôžu ploty a múry vznikať na hraniciach štátov, že múry a ploty sú symbolom komunistov, neslobody a podobne… Na začiatok si [...]

Nevytŕčaj z radu, máme pre teba metál: Čaputová a jej politická kultúra v praxi …

13.08.2019

Posledná masovo medializovaná správa o odovzdaní “prestížnej ceny“ za politickú kultúru Čaputovej ma už naozaj nenechala chladným. Hovorí sa, že politikovi na novom poste treba nechať aspoň prvých 100 dní a potom začať s prvým hodnotením jeho práce. Práve to, že Čaputová ani nestihla vyvetrať v paláci Kiskov “smrádek“ a už dostala medzinárodnú cenu za [...]

Nech vedenie U. S. Steelu okreše svoje rozprávkové platy a vývoz zisku do USA a zastaví prepúštanie 2 500 pracujúcich: Alebo ako si primátor Polaček pohrkútal s vedením fabriky…

26.07.2019

U.S. Steel Košice oznámil, že do roku 2021 prepustí okolo 2 500 zamestnancov. Vedenie podniku narieka, že problémom je lacná ocel hlavne z Číny, emisné kvóty, či pridrahé energie na Slovensku. Oficiálne stretnutie s vedením podniku absolvoval primátor Košíc Polaček, nakoľko ako povedal: „chcel mať informácie o stave fabriky som chcel mať z prvej ruky, preto som sa stretol [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 77
Celková čítanosť: 878899x
Priemerná čítanosť článkov: 11414x

Autor blogu

Kategórie